خرید اقساطی لوازم خانگی

امروزه باتوجه به افزایش نجومی قیمت‌ها، افراد باید برای تامین لوازم خانگی، مبالغ زیادی بپردازند. از این رو رویکردهایی همچون خرید اعتباری یا خرید اقساطی لوازم خانگی مردم را در مدیریت هزینه‌ها و پرداخت خرد خرد در مدت طولانی‌تر، باعث می‌شوند تا مشتریان بتوانند با راحتی بیشتری نیازهای خود را رفع نمایند. اگر بخواهیم تعریف کاملی از خرید اقساطی عنوان کنیم باید بگوییم که خرید اقساطی را می توان خریدی دانست که در آن خریدار بخش کمتری از پول کالا را به صورت نقدی پرداخت می‌کند و بعد متعهد می‌شود تا مابقی پول را با توزیع زمانی معینی، پرداخت نماید. وجهی که در هر قسط پرداخت می‌شود مقدار مشخصی است که بین خریدار و فروشنده توافق می‌گردد.

چرا لوازم خانگی را قسطی بخریم؟

لوازم خانگی را می‌توان مایحتاج اولیه شروع یک زندگی دانست؛ بدون داشتن ابزارهایی همچون یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، تلویزیون و… زندگی‌ها به سختی می‌گذرد. از طرفی قیمت این نوع کالاها معمولا در مقایسه با سایر وسایل زندگی، گران‌تر است. خرید اقساطی لوازم خانگی یکی از متداول ترین راهکارهایی است که می‌توان کالاهای اساسی خانه و آشپزخانه را با سهولت بیشتری تامین کرد. این شیوه از خرید لوازم خانگی، دارای مشخصاتی است که هم برای خریدار و هم برای فروشنده مزیت‌هایی را در پی دارد.

مزایای خرید اقساطی برای خریدار چیست؟

در صورتی که ما کالایی را نیاز داشته باشیم اما شرایط پرداخت تمام وجه مربوط به خرید این کالا را نداشته باشیم، یا با برنامه ریزی مالی دیگری برای نقدینگی خود داشته باشیم، می توانیم قسمتی از بهای کالا را (تحت عنوان پیش پرداخت) بپردازیم و مابقی وجه آن را در قسط‌هایی با مبلغ و زمان معین پرداخت کنیم. در این روش خرید نیازی به پرداخت مبالغ هنگفت نیست و نیازی  نیست تا به فکر پس اندازهای طولانی مدت باشیم. پس از پرداخت مقداری از پول کالا به شکل وجه نقد و متعهد شدن برای پرداخت بقیه پول به صورت اقساط، ل.ازم خانگی مورد نظر بلافاصله به ما تحویل داده خواهد شد و ما می‌توانیم سریعا از آن کالا استفاده کنیم. بعضی از کالاها به صورت بدون پیش پرداخت به مشتریان عرضه می شوند و می‌توان بدون نیاز به پرداخت بخشی از بهای کالا، جنس مورد نظر را تحویل گرفت.

مزایای خرید اقساطی برای فروشنده چیست؟

هنگامی که فروشنده به فروش کالای خود به صورت اقساطی اقدام می‌نماید، می‌تواند با احتساب تمام هزینه‌ها پولی بیشتر از بهای نقدی کالا را در بلند مدت، از خریدار دریافت کند. همچنین فروش اقساطی لوازم خانگی باعث شهرت بیشتر فروشگاه خواهد شد و فروشنده می تواند با فراهم آوردن شرایط آسان برای خرید، مشتریان بیشتری را جذب کرده و فروش خود را افزایش دهد. در ادامه مطالب همراه ما باشید تا با شیوه‌های خرید اقساطی از کالای خونه آشنا شویم.

کالای خونه با همکاری پلتفرم‌های مختلف، امکان خرید اقساطی لوازم خانگی را با شرایط گوناگون فراهم نموده است.

شیوه‌های خرید اقساطی لوازم خانگی از کالای خونه

مشتری در ابتدا از دیجی پی اعتبار دریافت می‌کند و با استفاده از آن اعتبار، از سایت کالای خونه به صورت نقدی خرید خودش را انجام داده و اقساطش را به مجموعه دیجی پی پرداخت میکند.

مزیت خرید در این روش، پرداخت قیمت کالا همراه با تخفیف است و روند دریافت اعتبار آنلاین است.

  • خرید اعتباری از طریق کالاکارت بانک مهر ایران

مشتری در ابتدا وام خرید کالا از بانک مهر ایران را دریافت میکند، بعد از دریافت اعتبار با سود تقریبی ۲۳ درصد، خرید خودش را انجام می‌دهد. مجموعه کالای خونه کالا کارت ۱۸ ماهه و تا سقف ۱۵۰ میلیون را قبول می‌کند. این درصد بر روی قیمت لیست مصرف کننده ای که تولید کننده محصول به ما اعلام می‌کند، لحاظ می‌شود.

  • خرید اقساطی از سایت کالای خونه

در ابتدای خرید اقساطی لوازم خانگی از سایت کالای خونه، یک اعتبارسنجی اولیه از وضعیت مالی مشتری در بانک‌های مختلف انجام می‌شود و بعد از اون تا سقف 150 میلیون تومان می‌تواند با شرایط زیر از مجموعه ما خرید کند. بسته به نوع محصول حداقل ۳۰ درصد پیش پرداخت دریافت می‌شود و سود ماهانه بین 2 تا 2.5 درصد می‌باشد. شرایط بازپرداخت تا سقف ۱۲ ماه است و به ازای هر دو ماه قسط، یک برگ چک صیادی بنفش و یک برگ هم به عنوان چک ضمانت که ۱.۵ برابر مبلغ کل اقساط مشتری هست، از مشتری دریافت می‌شود (البته بعد از پایان اقساط به مشتری بازگردانده می‌شود).

  • خرید اقساطی از طریق کیپا

مشتری پس از دریافت اعتبار کیپا، به صورت نقدی خرید خودش را از سایت انجام می‌دهد و اقساطش را مستقیما به مجموعه کیپا پرداخت می‌کند. منتها مبلغ بهای پرداختی کالا برابر با قیمت بدون تخفیف کالا است.

شرایط پرداخت با ذکر مثال برای کالایی با قیمت 46 میلیون تومان

  • از طریق دیجی پی: مشتری قیمت همراه با تخفیف را پرداخت می‌کند. برای این محصول قیمت بدون تخفیف (قیمت لیست مصرف کننده) 46.000.000 تومان هست.

قیمت همراه با تخفیف: 41.300.000

  • از طریق کیپا: از اعتبار مشتری به اندازه 46.000.000 تومتن کسر خواهد شد و شرایط باز پرداخت و سود توسط کیپا تعیین می‌گردد.
  • از طریق کالا کارت: بر روی قیمت لیست مصرف، یعنی 46 میلیون تومان، 23 درصد سود لحاظ شده و به قیمت 56.580.000 تومان از کالاکارت مشتری کسر می‌شود (البته باید در نظر داشته باشیم که مشتری اقساط مبلغ وام گرفته شده به بانک را طی مدت زمانی که هنگام وام گرفتن مشخص شده است، باسود 4 درصد به بانک پرداخت میکند)
  • از طریق سایت کالای خونه: برای این محصول مبلغ پایه اقساط، همان مبلغ لیست مصرف یعنی 46 میلیون در نظر گرفته می‌شود.

حداقل پیش پرداخت ۳۰ درصد: 13.800.000

مبلغ باقیمانده: 32.200.000

برای این محصول، بر روی مبلغ باقیمانده، به ازای هر ماه، 2.5 درصد سود دریافت می‌شود.

برای اقساط ۶ ماهه به صورت زیر خواهیم داشت:

مبلغ هر قسط: 6.170.000

مبلغ هر چک: 12.340.000

مبلغ کل اقساط: 37.020.000

مبلغ چک ضمانت (برابر با 1.5 برابر مبلغ کل اقساط): 55.530.000

مبلغ نهایی تمام شده (برابر با مبلغ کل اقساط به اضافه پیش پرداخت): 50.820.000

 

برای اقساط ۱۲ ماهه به صورت زیر خواهیم داشت:

مبلغ پیش پرداخت: 13.800.000

مبلغ باقیمانده: 32.200.000

مبلغ هر قسط: 3.490.000

مبلغ هر چک: 6.980.000

مبلغ کل اقساط: 41.880.000

مبلغ چک ضمانت (برابر با 1.5 برابر مبلغ کل اقساط): 62.820.000

مبلغ نهایی تمام شده (برابر با مبلغ کل اقساط به اضافه پیش پرداخت): 55.680.000

از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید کمال تشکر را داریم. امیداوریم با خواندن مطالب فوق، اطلاعات کاملی را از شیوه‌های مختلف خرید اقساطی لوازم خانگی در فروشگاه کالای خونه، کسب کرده باشید.

حمیده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.