یخچال فریزر الکترواستیل بهتر است یا اسنوا؟

در میان هیاهوی بازار، تنوع بالای برندها و لوازم خانگی، خریداران همیشه به دنبال این هستند که بتوانند با بودجه‌ای که در اختیار دارند، محصولی کارامد با طول عمر بالا را خریداری نمایند. هنگام خرید یخچال فریزر احتمالا نام برندهای زیادی به گوشتان خورده و بدون شک در میان این حجم از مدل‌های متنوع دچار تردید و سردرگمی شده‌اید که کدام یک را بخرم؟ برخی از آن‌ها با قدمتی دیرینه همچنان از پیشتازان عرصه تولید لوازم خانگی هستند و برندهای نوپا را به میدان رقابت می‌کشانند. برند اسنوا و الکترواستیل هر دو از تولیدکنندگان به نام ایرانی هستند که کیفیت یخچال فریزرهای آن‌ها زبانزد خاص و عام است. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی تفاوت‌های این دو برند در تولید یخچال فریزر بپردازیم.

معرفی یخچال فریزرهای اسنوا

اسنوا جزء آن دسته از برندهای محبوب بازار است که از همان ابتدای تاسیسش توانسته توجهات بسیار زیادی را به سمت خود جلب کند. اسنوا در سال 1384 تاسیس شد و خط تولید یخچال فریزر آن نیز در سال 1387 آغاز به کار نمود. با تحقیقات و مشورت با افراد صاحب نظر در این حوزه، می‌توان بیان کرد که اسنوا هم اکنون سرآمد تولید کنندگان یخچال فریزر در ایران است. این برند انواع مدل یخچال فریزر با قابلیت‌های متفاوت را ارائه کرده است. یخچال فریزرهای اسنوا دارای طراحی مدرن و مجهز به تکنولوژی‌های روز دنیا هستند. در یخچال فریزر مهم ترین هدف تولید سرمایی یکپارچه و ماندگار است که بتواند تازگی موادغذایی را در شرایط مناسبی حفظ کند. سیستم‌های سرمایش هوشمند، سرمایش و انجماد سریع، سیستم سرمایش متال کولینگ، گردش هوای چندگانه و… تنها چند نمونه از تکنولوژی‌های به کاربرده شده در یخچال فریزرهای اسنوا هستند. به طور کلی اسنوا در ساخت یخچال فریزرهای خود از متریال‌های درجه یک استفاده کرده تا محصولی بادوام را روانه بازار کند. کمپرسورهای یخچال‌ فریزرهای اسنوا اغلب از کشورهای چین و کره وارد گشته و سایر قطعات داخلی به کاربرده شده در آن‌ها نیز توسط تیم با سابقه و کاردان تحقیق و توسعه (R&D) طراحی و تولید می‌شوند. اکثر یخچال فریزر‌های اسنوا دارای گرید انرژی A+ و در ساختار آن‌ها از کمپرسور دیجیتال اینورتر و کمپرسور High Efficency (پربازده) استفاده شده است که کاهش مصرف انرژی برق را به همراه دارد. یکی دیگر از مزیت‌های یخچال فریزرهای اسنوا ارائه خدمات پس از فروش آن‌ها است. خدمات پس از فروش اسنوا:

  • ﺳﻪ ﻣﺎه ﺗﻌﻮﯾﺾ راﯾﮕﺎن ﻣﺤﺼﻮل در صورت بروز نقص
  • ضمانت تعویض ۳۰ روز بی قید و شرط
  • ۱۲۰ ماه ضمانت کمپرسور
  • ارائه خدمات در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز
  • شش ماه ضمانت تعمیر
  • ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎم ﺗﻌﻤﯿﺮ و ﺗﻌﻮﯾﺾ ﻣﺤﺼﻮﻻت

معرفی یخچال فریزرهای الکترواستیل

الکترواستیل را می‌توان یکی دیگر از پرفروش‌ترین یخچال فریزرهای ایرانی در بازار دانست. این برند از سال 1361 فعالیت خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده است و امروزه جزء برندهای مجرب و خوش نام ایرانی به شمار می‌رود و همواره از جدیدترین تکنولوژی‌های روز نیز استفاده می‌کند. سامانه کنترل سرمایش الکترونیک، جریان هوای خنک چندگانه، سطوح داخلی آنتی باکتریال و… از امکانات به کار برده شده در یخچال‌های الکترواستیل هستند. در یخچال فریزرهای الکترواستیل برای بالابردن بازدهی و افزایش طول عمر آن از موتورهای اروپایی acc ،Secop، هایتک و اینورتر خطی استفاده شده است. برند الکترواستیل در رقابت با کالاهای جدید الورود به بازار در برخی از مدل‌های خود از کمپرسورهای خطی نیز استفاده می کند. کمپرسورهای اینورتر جدیدترین و پیشرفته‌ترین نوع کمپرسورهای یخچال فریزر هستند. یخچال فریزرهای دارای کمپرسور خطی نسبت به مدل یخچال‌هایی که دارای کمپرسور معمولی‌تر هستند، صدای کمتری داشته و حدودا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کنند. خدمات پس از فروش الکترواستیل:

  • ارائه خدمات در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز
  • یک ﻣﺎه ﺗﻌﻮﯾﺾ راﯾﮕﺎن ﻣﺤﺼﻮل در صورت بروز نقص در موتور
  • 60 ماه ضمانت کمپرسور
  • 12 ماه ضمانت تعمیر

کمپرسور، قلب تپنده یخچال

کمپرسور را می‌توان اصلی‌ترین قطعه یک یخچال فریزر دانست پس استفاده از یک کمپرسور مرغوب و پرتوان ارتباط تنگاتنگی با طول عمرمحصول و فرایند تولید سرما در یخچال خواهد داشت.همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم یخچال فریزرهای الکترواستیل از کمپرسورهای acc ،Secop و هایتک در یخچال فریزرهای خوداستفاده می‌کنند. شرکت‌های تولید کننده کمپرسورهای Secop و Acc در اتریش، آلمان و ایتالیا واقع شده اند. هم‌چنین این شرکت‌ها تاکنون در تولید کمپرسورهای برودتی عملکرد بسیار موفقی داشته‌اند. کمپرسورهای برودتی تولیدی این شرکت‌ها دارای کیفیت و طول عمر بالایی بوده و در هنگام کار صدای بسیار کمی دارد. اما موتورهای اینورتر انواع جدیدتر آن است که اغلب در یخچال‌های ساید بای ساید به کار می‌رود. این موتورها سروصدا و مصرف برق کمتری نسبت به موتورهای معمولی دارند و در دسته بهترین موتور یخچال تولید شده در عصر حاضر قرار می‌گیرند.
قیمت این موتورها اغلب به نسبت موتورهای معمولی گران‌تر است به همین علت الکترواستیل تنها در برخی از مدل‌های جدید خود از این کمپرسورها استفاده می‌کند. این در حالی است که اسنوا از کمپرسورهای دیجیتال اینورتر کمپرسورهای High Efficency (پربازده) استفاده می‌کند. کمپرسورهای پر بازده نسبت به سایر مدل‌های کمپرسورخانگی بازدهی بیشتری داشته و البته قیمتشان نیز بیشتراست. یخچال فریزرهای مجهز به این نوع کمپرسور از گرید انرژی A تا A++ برخوردارند. یکی از دلایل قیمت بیشتر یخچال فریزرهای اسنوا نسبت به الکترواستیل نیز همین موضوع است.

کمپرسور اینورتر

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد اسنوا در بیشتر مدل‌های یخچال فریزر از کمپرسورهای دیجیتال اینورتر استفاده می‌کند و به همین علت یخچال فریزرهای اسنوا عملکردی فوق‌العاده‌ در تولید سرمای پایدار دارند. الکترواستیل نیز به تازگی از تکنولوژی اینورتر در یخچال فریزرهای خود بهره گرفته است؛ لذا بهتر است خریداران محترم را با انواع کمپرسورهای اینورتر آشنا کنیم. کمپرسور خطی در واقع نوعی کمپرسور گاز محسوب می‌شود که پیستون به کار رفته در آن جهت فشرده‌ سازی و به حداقل رساندن تلفات انرژی در امتداد یک مسیر خطی و با استفاده از نیروی مغناطیسی حرکت می‌ نماید. این فناوری به طور مستقیم کمپرسور را به موتور وصل کرده و صدای کمتری را ایجاد می‌کند. علاوه بر آن این تکنولوژی در زمان‌‌های مختلف می تواند با کاهش اصطکاک موتورهای معمولی از 4 نقطه به 1 نقطه، تا 30 درصد در مصرف برق یخچال صرفه جویی نماید. اتلاف انرژی در در هر دو کمپرسورهای دیجیتال اینورتر و اینورتر خطی نسبت به کمپرسورهای قدیمی که دائما روشن و خاموش می‌شدند، بسیار کمتر است. کمپرسورهای دیجیتال اینورتر توسط ریزپردازنده‌های دیجیتالی سرعت چرخش موتور را کنترل کرده و با کاهش دور موتور گاز مبرد کمتری را وارد سیستم می‌کنند و تنظیم شرایط دمایی یخچال را انجام می‌دهند. به دلیل استفاده از سیستم پیستون و آهنربای الکتریکی در کمپرسورهای اینورتر خطی، اتلاف انرژی نسبت به کمپرسورهای دیجیتال اینورتر کمتر است. اما کمپرسورهای دیجیتال اینورتر قدرت پردازش بهتری در تشخیص افت دما و کنترل سرعت موتور دارند.

یخچال فریزر اسنوا بخریم یا الکترواستیل؟

هر دو برند اسنوا و الکترواستیل محصولات با کیفیتی را تولید می‌کنند و هریک در تلاشند تا در رونمایی از یخچال فریزرهای مدل جدید، همگام سازی سریع‌تری با تکنولوژی روز دنیا داشته باشند. تنوع نمونه‌های یخچال فریزر در اسنوا بسیار کامل‌تر است؛ برای نمونه در مدل پرطرفدار سایدبای‌ساید برند الکترواستیل تنها چند مدل محدود را ارائه کرده است ولی برند اسنوا بیش از 20 مدل یخچال فریزر سایدبای‌ساید در سبد محصولات خود دارد. یخچال فریزرهای الکترواستیل دارای قیمت مناسبتری نسبت به اسنوا هستند و شاید همین موضوع علت استقبال مردم از این برند است. یکی از بزرگترین مزیت‌های الکترواستیل تولید یخچال‌فریزر برای مصارف گوناگون از قبیل صنعتی، فروشگاهی، هتلی و خانگی است. در مدل یخچال فریزرهای دوقلو الکترواستیل خوش درخشیده است و در یخچال فریزرهای سایدبای‌ساید اسنوا نمونه‌های چشمگیرتری را ارائه کرده است. اما در مجموع می‌توان گفت برای افرادی که به دنبال خرید یک یخچال فریزر با امکانات قابل قبول و پاسخگوی نیازهای خانواده هستند، الکترواستیل انتخاب مناسبی خواهد بود. اما اگر طراحی به روز، ظاهر شیک و برخورداری از تکنولوژی‌های نوین اولویت است، یخچال فریزرهای اسنوا در سکوی نخست قرار می‌گیرند که البته صرف هزینه بیشتری را نیز مشمول می‌شوند. یخچال فریزر سایدبای‌ساید اسنوا مدل SN8-3323SS از سری گالری، یخچال فریزر پایین مدل SN4-2026SS از سری پرفکت و یخچال فریزر دوقلو مدل SN5-SN6-1019GW از سری هایپر از نمونه‌های پرفروش یخچال فریزر در وبسایت کالای خونه هستند. خریداران محترم با بازدید از وبسایت، می‌توانند موارد بیشتری از یخچال‌فریزرهای اسنوا را بررسی نمایند.

حمیده
دیدگاه کاربران
7 دیدگاه
  • وحید شوریده 10 شهریور 1402 / 00:01

    من در نمایندگی اسنوا (انتخاب سرویس حامی) در حال کار هستم ، خدمات اسنوا خیلی بهتر از خدمات دیگر شرکت های لوازم خانگی می باشد ، من خودم یخچال کرال دارم بعد از یکسال به مشگل خورد خیلی اذیتم کردن ولی در اسنوا خیلی خیلی خدمات بهتر داره

  • مصطفی اوراز 8 شهریور 1402 / 20:21

    بنده الکترو استیل دوقلو خریدم بسیار ناراضیم مواد پلاستیکی آن بسیار بی کیفیت بوده درون محفظه یخچال یخ جمع شده و کارکرد آن را مختل میکند باوجودیکه پنکه آن نیز کار میکند مشکل دارد.

  • فرشید 8 شهریور 1402 / 00:23

    من در اسنوا کار می‌کردم-لوازم چینی که مونتاژ میکنن -والا فریزر من ۳ ماه کار کرد

  • هاشمی 7 شهریور 1402 / 21:10

    متاسفانه سال۹۰یخچال فریزرالکترواستیل گرفتم هفته اول خراب شدتعویض نکردن دوباره همونوبرگشت دادن سال۹۴سه مرتبه یک قطعه خراب شدوهزینه کردم آخرشم ازپایین برفک فراوون میزدبااینکه ضدبرفک بودومفت فروختم. مدتهابایخچال کهنه سرکرده تاپارسال دوقولوشوخریدم ماه اول درب یخچال افتاده‌ روی پام
    ولی مسئولی که بهشون اعتراض کردم جای پذیرفتن نقص کالا بدبرخوردکرد

    امسال خوشبختانه فروختم والجی خریدم عالیه. دوستدارم اسنواروتجربه کنم

  • حسن 6 شهریور 1402 / 01:04

    من چند سالی هست که یخچال فریزر اسنوا خریدم و واقعا راضی هستم

  • Morteza 5 شهریور 1402 / 20:51

    من ۱۰ ساله الکترواستیل داریم فوق العاده زیبا و کارامده و عالی کار میکنه ماندگاری مواد خوراکی داخل یخچال خیلی بیشتره توسعهیکنم بخرید لذتشو ببرید

  • یونس 4 شهریور 1402 / 13:52

    الکترواستیل و اسنوا از نظر خدمات پس از فروش یکسان هست.
    از نظر کیفیت اسنوا کمی بهتره و با منطقه گرمسیری سازگار تر هست الکترواستیل از نظر خدمات دهی در اکثر نقاط کشور با مشکل جدی روبرو هست چون خدمات مرکزی آن نسبت به مشتری تعهدی احساس نمی کند و سرویسکار دلسوز تربیت نکرده است امااسنوا کمی بهتر است من اسنوا را به الکترواستیل ترجیح میدهم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.