یخچال ساید بای ساید بهتر است یا دوقلو؟

حتما هنگامی که قصد خرید یخچال داشته باشید با این چالش مواجه خواهید شد که یخچال ساید را انتخاب کنیم یا دوقلو؟ یخچال‌های سایدبای‌ساید و دوقلو هر یک مجهز به ویژگی‌ها و امکانات گوناگونی هستند که در مدل‌های بسیار متنوعی در بازار دیده می‌شوند. انتخاب بین این مدل‌ها نیازمند شناخت کافی در مورد تفاوت یخچال‌های سایدبای‌ساید و دوقلو است. در این مقاله سعی داریم تا به بررسی این تفاوت‌ها بپردازیم و شما را در انتخاب بهترین گزینه همراهی کنیم.

یخچال فریزر سایدبای‌ساید از وسط به دو قسمت تقسیم می‌شود که یک طرف این دستگاه فریزر است و طرف دیگر آن یخچال قرار دارد. یخچال‌های دوقلو شامل 2 یخچال تک درب مجزا ولی با ظاهری مشابه و قرینه هستند که به نوعی نقش مکمل یکدیگر را ایفا می‌کنند. یخچال‌های دوقلو فضای بزرگ‌تری دارند و یخچال‌های سایدبای‌ساید زیبایی خود را به رخ رقیب می‌کشند. اما این همه‌ی ماجرا نیست! یخچال‌های دوقلو و سایدبای‌ساید به علت تفاوت‌های اساسی در ساختار خود هریک ویژگی‌های مختلفی دارند. این ویژگی‌ها اعم از حجم، وزن، سهولت در حمل، کمپرسور، میزان مصرف انرژی و… از مواردی هستند که خریداران باتوجه به شرایط و سبک زندگی خود آن‌ها را اولویت بندی کنند. برای اینکه در انبوه مدل‌های یخچال و فریزرها سردرگم نشوید به بررسی دقیق‌تر این دو یخچال فریزر می‌پردازیم.

ویژگی یخچال‌های سایدبای‌ساید

یخچال‌های سایدبای‌ساید از نظر طراحی کاملا به روز و مدرن هستند و قرارگیری آن‍ها در محیط آشپزخانه جذابیت فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند و به این علت در میان جوانان و خریداران جهیزیه از نمونه‌های پرطرفدار هستند. مدل‌های دارای درب سوم، 4 درب، Door in Door و مدل‌های دارای دستگیره‌های مخفی و هوم بار هریک جلوه‌ای شکیل و باشکوه دارند که موجب زیبایی بخشی بیشتر به خانه می شوند. هم‌چنین در یخچال‌های سایدبای‌ساید از یک کمپرسور استفاده می‌شود که مصرف بهینه‌ انرژی و صرفه جویی در هزینه‌ها را به همراه دارد.

فناوری‌های هوشمند و پیشرفته‌ای که در یخچال‌های سایدبای‌ساید به کار برده شده است، نگهداری هرچه بهتر مواد غذایی را در پی دارند. فناوری‌هایی مانند بازتابش سرمای متال کولینگ، گردش هوای چند گانه، آبسرکن و یخساز اتوماتیک، اتصال به وای‌فای، سیستم هوشمند عیب یاب و… از تکنولوژی‌های نوینی هستند که طی سال‌های اخیر به یخچال‌های سایدبای‌ساید افزوده شده‌اند.

فضای داخلی یخچال سایدبای‌ساید کاملا طبقه بندی شده و دارای قفسه‌های متعددی روی درب یخچال فریزر است که موجب نظم بخشی بیشتر به فضای یخچال و فریزر می‌شود. به طور کلی گرچه فضای کمتری نسبت به یخچال‌های دوقلو دارد ولی با این حال می‌توان بهره‌وری مفیدی از فضای آن داشت. همین مسئله باعث می‌گردد تا در هنگام بازگشایی درب یخچال و فریزر با یک مجموعه‌ی ساماندهی شده مواجه شوید و به راحتی به تمام مواد غذایی دلخواه دسترسی پیدا کنید.

ویژگی یخچال‌های دوقلو

جدا بودن یخچال و فریزر از یکدیگر مهم‌ترین مزیت یخچال‌های دوقلو نسبت به سایدبای‌ساید‌ها است. چرا که حجم و وزن آن روی دو دستگاه مجزا تقسیم می‌شود و از امکان جابجایی آسانتری برخوردار هستند. یخچال‌های دوقلو در میان افرادی که خانه خود را مداوما تعویض می‌کنند (مستاجرها) از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

یخچال‌های دوقلو فضای بزرگ‌تری داشته و مخصوصا در قسمت فریزر بسیار جادار طراحی شده‌اند. از این رو برای خانواده‌های پرجمعیت و کسانی که مواد منجمد شونده بیشتری را نگهداری می‌کنند، مناسب‌تر است.

ویژگی دیگر یخچال‌های دوقلو قیمت ارزان‌تر آن‌ها است. برای افرادی با محدودیت بودجه مواجه هستند و قصد خرید یخچالی جادار و کاربردی را دارند، یخچال‌های دوقلو با داشتن قیمت مناسب می‌توانند امکانات و فضای خوبی را در اختیار خریداران قرار دهند.

تفکیک سیستم‌های خنک‌کننده یخچال و فریزر از یکدیگر و وجود ۲ کمپرسور یکی دیگر از ویژگی‌های یخچال‌های دوقلو می‌باشد. در هنگامی که هر یک از یخچال یا فریزر دچار آسیب شود، این موضوع نقش چشمگیری ایفا می‌کند. چون دستگاه دیگر می‌تواند آزادانه به فعالیت خود ادامه دهد و هیچ وابستگی فیزیکی به یخچال دوم ندارد. به علاوه تعمیر پذیری آن راحت‌تر و هزینه‌های ناشی از تعمیر نیز کمتر خواهد بود.

معایب یخچال ساید بای ساید

یخچال‌های سایدبای‌ساید دارای وزن و حجم بیشتری نسبت به سایر یخچال‌ها هستند به همین علت امکان جابجایی در آن‌ها سخت‌تر است. هم‌چنین گنجایش فضای داخلی آن‌ها مخصوصا در قسمت فریزر کمتر است. در یخچال‌های ساید بای ساید بخشی از فضای یخچال به فریزر اختصاص دارد ولی دریخچال‌های دوقلو فریزر خود از یک دستگاه مجزا بهره‌مند است. نکته‌ی دیگر قیمت بیشتر یخچال‌های سایدبای‎ساید است. گرچه تکنولوژی‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد ولی ممکن است همه قصد صرف بودجه بیشتر را نداشته باشند. بخش یخچال و فریزر در یخچال‌های سایدبای‌ساید از یک موتور تغذیه می‌شوند و در صورت خرابی هر بخش از این دو قسمت، به ناچار سایر قسمت‌ها نیز درگیر می‌شوند و عملکرد یخچال فریزر به طور کلی مختل می‌شود.

معایب یخچال‌های دوقلو

دریخچال‌های دوقلو به علت جدابودن کمپرسور‌ها همیشه دو موتور در حال کارکردن هستند و هزینه‌ی برق بیشتری را برای خانواده‌ها به همراه دارند. این یخچال‌ها در مقایسه با سایدبای‌سایدها از نظر تکنولوژی‌های به کار رفته در آن‌ها و امکانات در سطح پایین‌تری قرار دارند. هم‌چنین طراحی ظاهری آن‌ها نیز کمی‌ ساده‌تر است.

یخچال ساید بای سایدیخچال دوقلو
حمل و جابجایی بسیار سختحمل و جابجایی آسان‌تر
مصرف برق و انرژی کمترمصرف برق و انرژی بیشتر
قیمت گران‌ترقیمت پایین‌تر و به ‌صرفه‌تر
مناسب خانوداه‌هایی با جمعیت متوسطمناسب خانواده‌های پرجمعیت
ظرفیت فریزر کمترظرفیت بیشتر در بخش فریزر
طراحی منطبق با تکنولوژی به‌روز و امکانات پیشرفته طراحی، امکانات و تکنولوژی معمولی
دارای یک موتور مشترکدارای دو موتور جداگانه
هزینه تعمیرات بیشترهزینه تعمیرات کمتر

جمع بندی

اگر بخواهیم به صورت خلاصه‌تری مطالب فوق را جمع بندی کنیم، می‌توان گفت برای افرادی که خیلی جا‌بجا نمی‌شوند و به دنبال طراحی شیک و فناوری‌های نوین هستند،  یخچال فریزر سایدبای‌ساید بهترین انتخاب است. ولی به کسانی که جابجایی بیشتری دارند، به دنبال یخچال و فریزر جادار با صرف هزینه‌ی کمتر برای خرید هستند، یخچال‌های دوقلو پیشنهاد می‌گردد. پس به خریداران محترم توصیه می‌شود تا ابتدا در نیازها و کاربردهای خود کمی تامل کنند و سپس با اطمینان کامل اقدام به خرید نمایند.

حمیده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.