ماشین لباسشویی پاکشوما بهتر است یا اسنوا؟

یکی از مهم‌ترین وسایلی که باید در هر خانه‌ای باشد، ماشین لباسشویی است. انتخاب یک ماشین لباسشویی باکیفیت و با طول عمر بالا، قطعا یکی از چالش‌هایی است که در ذهن خریداران پدید خواهد آمد. از این رو قبل از اقدام به خرید، باید کیفیت محصول، گارانتی و از همه مهم‌تر برند ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار داد. برند پاکشوما و اسنوا هر دو جز مارک‌های معتبر در بازار هستند که تاکنون در عرصه تولید ماشین لباسشویی خوش درخشیده اند. ولی باید کدامیک را انتخاب کرد؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به بررسی تفاوت‌های ماشین لباسشویی اسنوا و پاکشوما بپردازیم.

موتور

ماشین لباسشویی‌ها بر اساس نیروی انتقالی به دیگ شستشو، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • موتور معمولی یا تسمه‌‌ای، زغالی
  • موتور دیجیتال اینورتر بدون تسمه (گیربکسی و مگنتی)

ماشین لباسشویی دایرکت درایو (Direct Drive) یا بدون تسمه همانطور که از نامش پیداست در اتصالاتش از هیچ زنجیر و تسمه‌ای استفاده نشده و موتور انتقال حرکت، مستقیما به دیگ شستشو متصل می‌شود. در ماشین لباسشویی بدون تسمه ( دایرکت درایو ) یا گیربکسی از تکنولوژی تازه‌ی موتورهای اینورتر هوشمند BLDC استفاده می‌شود. به همین جهت این موتورها به موتورهای BLDC نیز مشهورند. این تکنولوژی جدید مشکل نیاز به تسمه، لرزش و سر و صدای لباسشویی در حین کار را برطرف کرده است. یکی از علت‌های جذب تولید کنندگان به این تکنولوژی‌ این است که در این نوع موتورها نیز همین موضوع است. فناوری تسمه‌ای (Belt Drive) استفاده از تسمه برای اتصال موتور به دیگ شستشو استفاده می‌کند. ماشین لباسشویی‌های اسنوا و پاکشوما در سال‌های گذشته مجهز به موتورهای تسمه‌ای و موتورهای یونیورسال بودند ولی به جهت کاهش سرو صدا، لرزش ناشی از موتورهای تسمه‌ای کاهش مصرف انرژی، موتورهای بدون تسمه دایرکت درایو جایگزین آن‌ها شدند. یکی از نکته‌های مثبت دیگر در رابطه با این فناوری این است که به علت حذف تسمه و سایر تجهیزات جانبی دیگر، فضای داخلی دستگاه بیشتر شده که همین امر ظرفیت بیشتر در دیگ لباسشویی را فراهم نموده است. به این ترتیب لباسشویی‌های جدید نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر ظرفیت بیشتری دارند. قابلیت چرخش در هر دو جهت نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های لباسشویی‌های دایرکت درایو نسبت به تسمه‌ای است.

معرفی ماشین لباسشویی اسنوا

اسنوا جزو برندهای معتبر لوازم خانگی به حساب می‌آید که محصولاتی مدرن و با دوام توسط این برند تولید می‌شوند و در زمینه تولید ماشین لباسشویی هم توانسته بسیار موفق عمل کند. چرا که از موتورهای وارداتی درجه یک و قطعات بسیار با کیفیتی در ماشین لباسشویی‌های خود استفاده می‌کند. کامل بودن برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی‌های اسنوا و موتورهای قدرتمند آن‌ها می‌تواند شما را مجاب کند که به سمت خرید این دستگاه‌ها بروید. معمولا ظرفیت ماشین لباسشویی‌‌ اسنوا بالا است و برای خانواده‌های متوسط و پرجمعیت می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. موتورهای دیجیتال اینورتر Q-BLDC Drive به دلیل قابلیت برنامه‌ریزی و داشتن سنسور تشخیص وزن، سرعت چرخش و مصرف آب و برق را باتوجه به نوع و میزان لباس تنظیم می‌کنند که نهایتا منجر به کاهش صدا، لرزش و میزان مصرف انرژی می‌شود.

معرفی ماشین لباسشویی پاکشوما

شرکت پاکشوما از سال 1354 آغاز به کار نموده که ابتدا با تولید ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک پا به عرصه تولید گذاشت. به دلیل کیفیت ساخت بالا از همان ابتدا توانست نظر و اعتماد مشتریان خود را به خوبی جلب کند و رفته رفته با تکیه بر تکنولوژی‌های نوین، سبد کاملی از محصولات به‌ ویژه مرغوب ترین ماشین لباسشویی‌ها را تولید کند. ماشین لباسشویی‌‌های پاکشوما در انواع و اقسام مختلف عرضه می‌شوند. احتمالا خیلی از اطرافیان شما نیز تجربه استفاده از ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک و اتوماتیک پاکشوما را داشته اند و شما شاهد رضایت آنها بوده اید.

ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک پاکشوما برنامه‌های شستشوی بسیار متنوعی دارند و از موتورهای دایرکت درایو با تکنولوژی دیجیتال اینورتر BLDC در آن‌ها استفاده شده است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ماشین لباسشویی‌های پاکشوما نسبت به اسنوا، دارا بودن مدل‌های دوقلو است که در برند اسنوا دیده نمی‌شود. ظرفیت این ماشین لباسشویی‌ها تا 21 کیلوگرم نیز می‌رسد و برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه مناسبی است. به علاوه قیمت مناسب ماشین لباسشویی‌های دوقلو باعث استقبال گسترده مردم از این نوع شده است.

ماشین لباسشویی اسنوا بخریم یا پاکشوما؟

در واقع ماشین لباسشویی‌های عرضه شده توسط هردو این برندها در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر هستند و هرساله با نوآوری‌های بیشتر نمونه‌های جدیدتر و مشابه با برندهای خارجی را روانه بازار می‌کنند. مقایسه ماشین لباسشویی پاکشوما و اسنوا باید از ابعاد مختلف صورت گیرد که در بخش زیر این تفاوت‌ها را بررسی نموده ایم:

  • فناوری‌ها و برنامه‌های شستشو: ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک که برنامه شستشوی پیچیده ای ندارند و به همان Rinse+Spin خلاصه می‌شوند. اما در ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک درب از جلو داستان کمی فرق دارد؛ در هردو برند برنامه‌های شستشو بسیار متنوع است که در مدل‌های مختلف تعداد این برنامه‌ها متفاوت می‌باشد. اما معمولا برنامه‌های اصلی بین 12 تا 16 برنامه است که تنظیمات و دمای آن‌ها برای شستشوی جنس‌های مختلف پارچه طراحی شده است. برنامه شستشوی ملحفه و روتختی Duvet، برنامه شستشوی البسه حجیم و ضخیمBulky، برنامه شستشوی البسه رنگی Color Wear، برنامه شستشوی خودکار دیگ Drum Clean و برنامه شستشوی البسه کودکان Baby Care تنها چند نمونه از برنامه‌های ماشین لباسشویی پاکشوما هستند. اسنوا نیز همانند پاکشوما برنامه‌های شستشوی مشابهی در ماشین لباسشویی‌های خود دارد. اما در مجموع می‌توان گفت برند اسنوا از تکنولوژی‌های جدیدتری در شستشوی لباس‌ها استفاده می‌کند. تکنولوژی‌هایی همچون ضد عفونی با نانو سیلور برای از بین قارچ و میکروب‌ها و برنامه Blue Shine که بدون نیاز به آب و مواد شوینده و با استفاده از گاز اوزون، لباس‌ها را تا ۹۹.۹٪ ضدعفونی و بوزدایی می‌کند. به علاوه افزودن لباس حین شستشو، قابلیتی است که با طراحی حرفه‌ای و خلاقانه‌ای توسط مدل‌های دو درب از سری واش این واش اسنوا، به راحتی امکان پذیر است.
  • مصرف انرژی: در مورد مصرف انرژی باید بگوییم که هر دو برند در ماشین لباسشویی‌های جدید خود از موتورهای دایرکت درایو استفاده کرده و جزو ماشین لباسشویی‌های کم مصرف به حساب می‌آیند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که گرید مصرف انرژی در اکثر ماشین لباسشویی‌های اسنوا A+++ و در پاکشوما A+ و A++ است که می‌توان نتیجه گرفت با اختلافی اندک، مصرف انرژی ماشین لباسشویی‌های اسنوا کمتر است.
  • تنوع محصولات: از لحاظ تنوع مدل و قیمت پاکشوما به علت داشتن سابقه‌ای حدودا 50 ساله، مدل‌های بیشتری را در سبد محصولات خود دارد. مدل‌هایی که در انواع نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در مدل‌های مینی واش، دوقلو و درب از جلو تولید می‌شوند. این در حالی است که اسنوا تنها ماشین لباسشویی‌هایی با طراحی اتوماتیک درب از جلو را ارائه کرده است.
  • قیمت: از لحاظ قیمت ابتدا باید سطح نیازهای خود را مشخص کرده و با توجه به کاربردی که از ماشین لباسشویی انتظار دارید، مدل مناسب خود را انتخاب کنید. چرا که مدل‌های مختلف با تجهیز به امکانات جدیدتر قیمتشان نیز افزایش می‌یابد. عموما لوازم خانگی پاکشوما قیمت کمتری نسبت به لوازم خانگی اسنوا دارند و این می‌تواند یک مزیت برای پاکشوما محسوب گردد. البته برخی از مدل‌های ‌جدید پاکشوما از اسنوا گران‌تر هستند ولی به طور کلی میانگین قیمت ماشین لباسشویی‌های پاکشوما از اسنوا پایین‌تر است.
  • گارانتی و خدمات پس از فروش: از لحاظ ضمانت و خدمات پس از فروش، هر دو دارای گارانتی معتبری هستند. پاکشوما دارای 24 ماه ضمانت قطعات و همچنین 144 ماه پشتیبانی خدمات پاک سرویس است. اسنوا نیز دارای 24 ماه ضمانت قطعات، 124 ماه ضمانت موتور و 120 ماه پشتیبانی فنی انتخاب سرویس می‌باشد. اما طبق تحقیقات انجام شده در خصوص رضایت مشتریان از سرعت پاسخگویی پشتیبانی، اسنوا در مقایسه با پاکشوما در سرویس دهی به موقع و تعمیر و نصب محصولات، عملکرد بهتری داشته است.

سخن پایانی

همانطور که گفته شد ماشین لباسشویی‌های پاکشوما و اسنوا هر دو از کیفیت ایده‌آلی برخوردارند. اما اگر بخواهیم مطالب بیان شده خود را به جمع بندی برسانیم و به خریداران محترم پیشنهادی مناسب را ارائه کنیم، می‌توان گفت که اگر قصد خرید یک ماشین لباسشویی‌ را دارند که نیازهای آن‌ها را به خوبی برطرف سازد و نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی صرف کنند، در میان ماشین لباسشویی‌های پاکشوما قدرت انتخاب بیشتری خواهند داشت. ولی اگر مصرف بهینه انرژی، برخورداری از تکنولوژی‌های نوین، طراحی و دیزاین شیک‌تر برایشان اهمیت دارد، ماشین لباسشویی‌های اسنوا به طور کلی پیشرفته‌تر از پاکشوما هستند. البته در هر یک از برندها خرید ماشین لباسشویی مجهز به موتور بدون تسمه، صدا و لرزش کمتر و هم‌چنین مصرف انرژی بهینه‌تری را به همراه دارد؛ به همین جهت توصیه ما به خریداران موتورهای دایرکت درایو و BLDC است. از اینکه تا پایان مطلب همراه ما بودید کمال تشکر را داریم. امیدواریم در انتخاب ماشین لباسشویی مناسب، اطلاعات کافی را در اختیار شما گذاشته باشیم. خریداران محترم می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت کالای‌خونه مدل‌های متنوع ماشین لباسشویی را مقایسه کرده و با مشاوره تخصصی فروشندگان ما، اقدام به خریدی مطمئن نمایند.

حمیده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.