به صرفه ترین لوازم خانگی در ایران کدامند؟

لازم است در ابتدای کار عبارت به صرفه را معنی کنیم. آیا لزوما ارزان بودن قیمت لوازم خانگی به معنای به صرفه بودن آن است؟ متأسفانه بعضی از افراد خرید به صرفه را با خرید ارزان ‌قیمت اشتباه گرفته و اینطور می‌پندارند که اگر کالایی را ارزان‌تر خریداری نمایند، یعنی خرید به صرفه‌ای را انجام داده‌اند. در صورتی که اگر کمی عمیق‌تر به موضوع بنگریم، متوجه خواهیم شد که پایین بودن قیمت لوازم خانگی لزوما به معنی به صرفه بودن آن نیست. چرا که کارآمدی یک محصول بیشتر از قیمت آن ارزشمند است. فرض کنید کالایی را صرفا به خاطر قیمت ارزان آن تهیه کرده باشید و کیفیت و اصالت محصول را در اولویت‌های بعدی انتخاب در نظر گرفته اید؛ بدون شک پس از مدتی عدم عملکرد درست لوازم خانگی یا هزینه‌های ناشی از تعمیر و قطعات، کمرشکن خواهد بود. تفاوت خرید به صرفه با خرید ارزان این است که در خرید ارزانی که شما انجام می‌دهید، نمی‌توانید جنس‌های باکیفیت بالا و مد روز پیدا کنید ولی منظور در خرید به صرفه این است که شما با تحقیق درست کالایی را تهیه نمایید که در ازای پرداخت مبلغی هزینه، از محصولاتی با کیفیت و خدمات بهتر، استفاده کنید.

نیازسنجی درست

نکته ی مهم دیگر در خرید، بررسی نیازها و شرایط زندگی شخص خریدار است. این مسئله شاید در وهله اول کم اهمیت به نظر برسد ولی به صورت چشمگیری از هزینه‌ها می‌کاهد و از سردرگمی شما در میان تنوع گسترده محصولات جلوگیری می‌کند. فرض کنید فردی که تلویزیون را برای تماشای فیلم های صدا و سیما استفاده می‌کند، نیازی به خرید تلویزیون هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید نخواهد داشت و خرید محصولی فراتر از حد نیاز، صرف هزینه اضافی را مشمول می‌شود. خرید به صرفه یعنی اینکه شما بتوانید کالاها و خدمات خود را به ‌صورتی تهیه نمایید تا از نظر کلی هزینه کمتری را پرداخت کنید و در عین حال کالای با دوامی را تهیه نمایید که نیازهای شما را به خوبی برطرف ساخته و کیفیت و خدمات پس از فروش معقولی را ارائه دهد.تناسب بودجه و کالا

قیمت لوازم خانگی در چه برندهایی به صرفه‌تر است؟

خرید به صرفه یک محصول نیازمند بررسی ویژگی ها و استعلام قیمت آن از چندین فروشگاه است که البته سلایق شخصی و میزان بودجه هر فرد نیز در آن دخیل است. اما بر اساس تجربه، برخی برندها هستند که سیاست آن‌ها تولید محصولی کارآمد و با قیمت به صرفه است. برندهایی همچون اسنوا، پاکشوما، ایکس ویژن، امرسان، الکترواستیل، هیمالیا، پارس خزر و… برندهای خوش قیمت لوازم خانگی هستند که محصولات خود را علی رغم حفظ کیفیت با قیمت مناسبی عرضه می‌کنند. همچنین برندهایی بزرگی همچون اسنوا و دوو به دلیل تنوع گسترده محصولاتشان، همواره یک سری محصولات اکونومی نیز در سبد کالایی خود دارند.

البته که لوازم خانگی ایرانی شاید هم تراز برترین‌های دنیا نباشد؛ اما در سال‌های اخیر لوازم با افزایش سطح کیفی و همسو شدن با تکنولوژی روز به برندهای خارجی نزدیک‌تر شده‌ و حرفی برای گفتن دارند. قیمت آن‌ها نیز در مقایسه با برندهای خارجی به صرفه‌تر است. چرا که برای واردات کالای خارجی هزینه زیادی صرف شده و قیمت آن‌ها با نوسانات ارزی افزایش می‌یابد؛ بنابراین شاید اولین گام در خرید کالای به صرفه، انتخاب وارداتی یا بومی بودن آن کالاست.تنوع لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی اسنوا

اسنوا را می‌توان برندی برای کلیه لوازم اساسی آشپزخانه دانست. اما وجه تمایز اسنوا با سایر برندهای رقیب در چیست؟ خود اسنوا مدعی کیفیت بالای متریال و طراحی محصولاتش است؛ معتقد است که از مواد اولیه درجه یک قابل ‌رقابت با مواد مورد مصرف در کارخانجات تراز اول دنیا استفاده می‌کند و نیز ماشین‌آلات و فرمولاسیون مورد استفاده در ساخت محصولاتش بر اساس استانداردهای جهانی است.

برای مثال، برخی محصولات فردار اخیر اسنوا از لعاب آسان پاک شو برخوردارند. یعنی پس از هر بار پخت‌وپز نیازی به تمیزکاری نیست، بلکه قسمت‌هایی از فر که به پوشش خود تمیزشونده مجهز شده‌اند، تنها با یک دستمال نمناک تمیز، از ذرات غذا پاک خواهند شد. یا در ساید بای سایدهای اسنوا از تکنولوژی نوین متال کولینگ (سرمایش فلزی) استفاده شده است که سرمایی پایدار را در یخچال ایجاد می‌کند. قطعا چنین امکانات نوینی در محصولات ارزان قیمت بازار، دیده نخواهند شد.

ماشین لباسشویی پاکشوما بهتر است یا اسنوا؟

پاکشوما، دیپوینت و الکترواستیل

پاکشوما برندی با ۴۰ سال سابقه و تجربه در تولید انواع ماشین لباسشویی است. این برند نام آشنا ابتدا با تولید ماشین لباسشویی های نیمه اتوماتیک آغاز به کار کرد و سپس تنوع محصولاتش را گسترش داد. در حال حاضر، محصولاتی چون ماشین ظرفشویی، یخچال‌ فریزر ساید بای ‌ساید، جاروبرقی، مایکروویو و کولر گازی هم در سبد تولید پاکشوما جای دارند و هنوز با وجود گذشت سال‌ها برندی محبوب در بین ما ایرانی‌هاست.

دیپوینت و کلور از دیگر برندهای شناخته‌شده ایرانی درزمینه تولید یخچال ‌فریزر است که از دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنند. یخچال‌فریزرهای الکترواستیل و هیمالیا نیز در بین مصرف‌کنندگان برندهای ایرانی محبوبیت زیادی دارند. شاید برندهای دیگری نیز وجود داشته باشند که یخچال فریزرهای ارزانتری را با به فروش برسانند اما این تمام ماجرا نیست! خریدی به صرفه است که شما بتوانید بیش از قیمت لوازم خانگی، امکانات و سرویس دریافت نمایید که بدون شک با خرید از برندهای کار آزموده محقق خواهد شد.

برندهای به صرفه لوازم خانگی ایرانی
اگرچه امروزه برندهای بسیار زیادی در بازار دیده می‌شوند، اما پیشنهاد ما انتخاب کالا از برندی مقتدر و با تجربه است که سال‌ها است امتحان خود را پس داده!

 

برای آشنایی با برندها اینجا کلیک کنید.

پارس خزر، ایکس ویژن و…

احتمالا شنیدن نام پارس خزر برای شما یادآور ته دیگ‌های برشته‌ی پلوپزهای قدیمی است. این برند با کوهی از تجربه همچنان از تولیدکنندگان برتر لوازم خانگی در کشور است و بیشتر محصولات پارس خزر از نوع لوازم برقی کوچک بوده و تنوع بسیار زیادی دارند که انتخاب را برای تمام سلیقه‌ها را ممکن می‌سازد. قیمت مناسب محصولات پارس خزر در کنار کارایی فوق‌العاده آن موجب تشویق مردم به خرید از این برند در این سال‌ها بوده است.

در مورد محصولات ایکس ویژن نیز می‌توان طراحی‌های به‌روز و تنوع بالای آن را نقطه قوت این برند دانست. به ویژه در تولید محصولات صوتی و تصویری، ایکس ویژن عملکرد بسیار خوبی داشته و با تولید تلویزیون‌های هوشمند متصل به اینترنت و پنل‌های کیولد، طی سال‌های اخیر کیفیت خود را به اثبات رسانید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا اصول خرید به صرفه را بررسی کنیم و پس از مشورت با افراد با تجربه، به این نتیجه رسیدیم که خرید به صرفه در تناسب قیمت لوازم خانگی با کیفیت کالا و تمام خدمات و سرویس‌هایی که آن کالا برای شما فراهم می‌سازد معنا پیدا می‌کند، نه لزوما قیمت پایین‌تر! مشتریان عزیز می‌توانند با شناخت درست نیازهای خود و مقایسه محصولات مختلف خریدی مطمئن را در وبسایت کالای‌خونه تجربه نمایند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

حمیده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.