در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران چه گذشت؟

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی (Hamex2023) در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار شد. در این نمایشگاه تولیدکنندگان متعددی از سراسر کشور حضور یافتند. برخی از تولید کنندگان با قدمتی دیرینه همچنان در اوج فعالیت خود هستند و برندهای تازه وارد بسیاری نیز در عرصه لوازم خانگی دیده می‌شوند که در مقابل برندهای معتبر قدیمی قد علم کرده اند. این رویداد بزرگ سالانه، علی رغم گستردگی، جذابیت و شکوه، چالش‌هایی را نیز در پی داشت که در ادامه مطالب آن را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا با چرایی شرکت در نمایشگاه لوازم خانگی و تحلیل آن را از دید صاحب نظران این عرصه آشنا شویم.

لوازم خانگی بست ساخت کجاست؟

چرا باید در نمایشگاه حضور یافت؟

حضور برندهای بست و دلمونتی در نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی

شرکت در نمایشگاه لوازم خانگی یکی از اهداف تولید کنندگان لوازم خانگی است، چرا که فرصتی مناسب برای نمایش محصولات و معرفی برند را فراهم می‌سازد و زمینه ساز گام‌های استوار بعدی در بیزینس خواهد بود. در نظر داشته باشید اینکه نمایشگاه چقدر بزرگ و یا کوچک باشد مهم نیست بلکه حضور شما مهم است که باعث می‌شود در مواجهه با رقبا، بازخوردی از ضعف و قوت‌های خود را دریافته و باعث پیشرفت کسب و کار شما شود. قرار گرفتن محصولات در دید عموم بهترین زمان است برای اینکه با نهایت توانمندی، ویژگی‌های محصولات، بیزینس و یا فروشگاه خود را به مراجعین ارائه کنید. فروشندگان یا حتی مردم عادی نیز با اهدافی مانند شناخت محصولات و برندهای نوین، عقد قرارداد با شرکت‌ها، سرمایه گذاری، خرید محصولات و… در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

مزایای حضور در نمایشگاه لوازم خانگی

  • افزایش حجم مبادلات بازرگانی
  • ارتقای همكاری‌های اقتصادی
  • افزایش سطح تولید و بهره وری
  • تبادل اطلاعات و دانش فنی
  • انتقال تكنولوژی
  • ایجاد روابط فردی ارزشمند

نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا یک پل ارتباطی میان تولید کنندگان، تاجران و مشتریان عمده و خرده شکل بگیرد. این رویدارد انگیزه ای برای برقراری تعاملات تجاری میان تولید کنندگان و فروشندگان است. علاوه بر خرید کالا فروشندگان با تکنولوژی های نوین صنعت لوازم خانگی آشنا می‌شوند، دانش فنی محصولات را می آ‌موزند و در هنگام فروش، مخاطبان را به خوبی از نوع محصول مورد نیازشان آگاه خواهند کرد. توسعه برندی محصولات فروشگاه‌ها یکی دیگر از اهداف مهم حضور فروشندگان در نمایشگاه است. چرا که ارائه محصولات به روز بازار و تنوع برندی و کیفی آنها منجر به جلب رضایت اقشار مختلف مشتریان می‌گردد و فضا برای فروش محصولات، از اکونومیک گرفته تا کالای لوکس وجود خواهد داشت.

حضور مدیران کالای‌خونه در بیست و سومین نمایشگاه لوازم خانگی تهران

تجربیات کالای‌خونه در نمایشگاه بین المللی

خالی از لطف نیست که نظر مدیران فروش با تجربه کالای‌خونه را در مورد نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی بدانیم. در نمایشگاه امسال انتظار حضور برندهای معتبر و قدرتمندی همچون مادیران را داشتیم که عدم شرکت آنها در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی کمی غافلگیر کننده بود. در عوض برندهای نوظهور زیادی دیده می‌شدند که اغلب به دلیل نداشتن کیفیت چشمگیر مورد استقبال فروشندگان و سرمایه گذاران قرار نمی‌گرفت. چه بسا بهتر بود تا این پراکندگی برندها مدیریت می‌شد تا فضای رقابتی بهتری میان تولیدکنندگان شکل بگیرد. به علاوه تصور میکردیم برای پویایی اقتصادی بیشتر در نمایشگاه، تولیدکنندگان شرایط فروش ویژه بهتری را ارائه دهند تا مشتریان را تشویق به خرید نمایند. اما متاسفانه نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران 1402 این‌گونه نبود و تعاملات تجاری آن در مقایسه با سال‌های قبل، رونق کمتری داشت.

اگر چه برندهایی قدرتمندی همچون اسنوا و مادیران حضور نداشتند، اما غرفه‌های متعلق به گلدیران (با برند جی پلاس)، ایستکول، الکترواستیل، دیپوینت، کلور، صنام و تولیپس که از برترین‌های نمایشگاه امسال بودند، بسیار خوش درخشیده و کیفیت انکار ناپذیر محصولات آن‌ها مشتریان را به مقایسه وامی‌داشت.

یخچال فریزر الکترواستیل بهتر است یا اسنوا؟

امید است تا تمامی تولید کنندگان لوازم خانگی با پشتکار و تلاش روز افزون در راستای ارتقای کیفیت محصولات و رشد برند خود گام بردارند. از اینکه تا پایان مطلب همراه ما بودید متشکریم.

حمیده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.