خرید تلویزیون هوشمند، معرفی بهترین تلویزیون هوشمند ایرانی

زندگی‌های امروزی روز به روز به سمت هوشمند شدن پیش می‌روند و ابزارهای هوشمند به مرور در تمام ابعاد زندگی و حتی وسایل خانه نمایان می‌شوند. یکی از این ابزارها، تلویزیون هوشمند(Smart TV) است که با گوشی موبایل هوشمند دو جز مکمل هستند. با خرید تلویزیون هوشمند، منزل خود را به یک دستگاه تمام عیار مجهز خواهید کرد که می‌تواند تماشای فیلم، سرگرمی، علم و اطلاعات و تفریح و سرگرمی را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله سعی داریم چند نمونه از بهترین تلویزیون‌های هوشمند ایرانی را به شما معرفی کنیم. ولی بهتر است قبل از خرید تلویزیون هوشمند کمی با کاربردهای آن آشنا شویم.

تلویزیون هوشمند
تلویزیون‌های هوشمند جدید به سیستم عامل اندروید مجهز شده‌اند.

تلویزیون هوشمند چیست؟

به طور کلی تلویزیون‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، هوشمند خوانده می‌شوند. اما برای بهترین بودن اتصال به اینترنت شرط لازم است نه کافی! اتصال به اینترنت تنها دسترسی به محتوای وب را برای شما فراهم می‌کند. اما مجهز شدن به سیستم عامل اندروید، امکاناتی فراتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. با وجود سیستم عامل اندروید می‌توانید انواع اپلیکیشن‌ها را نصب کنید، درست مثل یک گوشی موبایل! اپلیکیشن‌ها بستری رو فراهم می‌کنند تا شما بتوانید بازی، تماشای فیلم و سریال، شبکه‌های اجتماعی و… را به راحتی پیگیری کنید. در ادامه مطالب کاربردهای تلویزیون هوشمند را بررسی خواهیم کرد.

تلویزیون هوشمند چه کاربردهایی دارد؟

  • تلویزیون‌ هوشمند امکان نصب و اجرای اپلیکیشن‌های گوناکون را فراهم می‌کند. به این ترتیب از میان پلتفرم‌هایی همچون کافه بازار و گوگول پلی می‌توانید برنامه‌های دلخواهتان را دانلود و نصب کنید.
  • امکان کنترل تلویزیون هوشمند با استفاده از دستورات صوتی؛ فقط کافی است دستورات خود را به صورت گفتاری برای تلویزیون بیان کنید تا انجام شود.
  • تلویزیون‌های هوشمند از برنامه‌ها و بازی‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند که برای کاربران امکان سرگرمی و بازی کردن در محیط تلویزیون را فراهم می‌سازد.
  • با اتصال شبکه‌های تلویزیون به اینترنت، کاربران می‌توانند به صدها کانال تلویزیونی، فیلم‌ها، سریال‌ها و محتواهای آنلاین دسترسی داشته باشند.
  • کاربران می‌توانند به شبکه‌های اجتماعی مختلف همچون تلگرام، اینستاگرام، روبیکا و… متصل شده و از سرویس‌های اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو استفاده کنند.
  • تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند اطلاعات آب و هوایی فعلی و پیش‌بینی شده را نمایش دهند.
  • تلویزیون هوشمند اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها و محتواهای زنده را به صورت موقت ضبط کرده و در زمان‌های دلخواه پخش کنید.
  • تلویزیون هوشمند می‌تواند به وبکم متصل شده و به کاربران امکان مکالمه تصویری و کنفرانس‌های آنلاین را در مقیاس بزرگتر فراهم سازد.

    اسکرین میرورینگ یکی از مهم‌ترین کاربردهای تلویزیون هوشمند است

ابعاد تلویزیون‌هوشمند

باتوجه به گرایش اکثر مردم به تلویزیون‌های هوشمند، برخی برندها حتی نمونه‌های 32 اینچ هوشمند را نیز تولید کرده‌اند. اما اکثر برندهای لوازم خانگی، تلویزیون‌های 43 اینچ و بزرگتر را مجهز به سیستم‌های هوشمند کرده‌اند. برای نمونه برند صنام تلویزیون‌های هوشمند خود را از سایز 32 تا 75 اینچ تولید می‌کند. اما برندهای اسنوا، ایکس ویژن و تی سی ال و… تلویزیون هوشمند را از سایز 43 اینچ به بالا تولید کرده‌اند

خرید تلویزیون هوشمند، کدام تلویزیون هوشمند را بخریم؟

بعد از شناخت کاربردهای تلویزیون هوشمند، بهتر است به سراغ اصل موضوع برویم و بهترین تلویزیون هوشمند حال حاضر را به شما معرفی کنیم. تلویزیون‌های سری 8 ایکس ویژن در دو مدل XCU835 و XCU865 در ابعاد 50، 55 و 65 اینچ تولید و به بازار عرضه شده است. تلویزیون ای ال ای دی دوو مدل DSL-55SU1860 که از رابط هوشمند اندروید پشتیبانی می‌کند و به صورت همزمان به 4 گوشی هوشمند امکان Screen Mirroring را می‌دهد. تلویزیون‌های کیو ال ای دی هوشمند تی سی ال مدل C635i از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های تی سی ال در سال‌های اخیر است که تکنولوژی‌های صفحه نمایش بسیار قدرتمندی را داراست. تلویزیون‌های سری i اسنوا مانند SQL-55QK800UD و SSD-50SK650UDI نیز که به تازگی وارد شده‌اند علاوه بر داشتن صفحه نمایش بسیار با کیفیت، دارای سیستم هوشمند فوق‌العاده‌ای هستند.

بهترین تلویزیون هوشمند ایکس ویژن
تلویزیون سری 8 ایکس ویژن، یک گام فراتر

آیا تلویزیون هوشمند بدون اینترنت هم کار می‌کند؟

بله! حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت، با وجود اتصال بلوتوثی می‌توانید گوشی موبایل یا تبلت خود را به تلویزیون متصل کنید. همچنین برخی از اپلیکیشن‌ها دارای قسمت آفلاین هستند که در چنین مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. شبکه‌های تلویزیونی صدا و سیما و اتصال فلش و لپتاپ نیز از طریق درگاه‌های USB و HDMI هم بدون نیاز به اینترنت، محتوا را پخش می‌کنند.

سخن پایانی

شاید بتوان گفت که تلویزیون‌های هوشمند، همان موبایل هوشمند هستند که در ابعاد بزرگ‌تری تولید شده‌اند. تلویزیون هوشمند با وارد شدن به دنیای دیجیتال انقلابی شگرف در عرصه تکنولوژی ایجاد کرد و همه را به سمت دریچه‌ی جدیدی از این دنیای جذاب سوق داد! به صورتی که امروزه مهم‌ترین فاکتوری که در تلویزیون‌ها بعد از کیفیت تصویر مورد توجه است، هوشمند بودن آن‌هاست. امیدواریم با خواندن این مقاله شناخت کافی را در مورد تلویزیون‌های هوشمند کسب کرده باشید. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند از فروشگاه اینترنتی کالای‌خونه را دارید، وارد لینک زیر شوید. کالای‌خونه ارائه کننده تلویزیون‌های هوشمند از برند‌های معتبر ایرانی همچون اسنوا، دوو، ایکس ویژن و صنام می‌باشد.

خرید تلویزیون هوشمند
حمیده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.